Weerstand

Hoe kan ik mijn immuunsysteem verbeteren?

Posted On oktober 10, 2020 at 9:33 am by / No Comments

Weerstand verhogen
Tips om je weerstand te verhogen met voeding

Veel mensen vragen zich af hoe ze hun immuunsysteem kunnen verbeteren. Het is belangrijk om te weten dat er geen enkel specifieke crash dieet is wat een ‘boost’ kan geven aan je immuunsysteem. Daarom adviseer ik mensen om nooit aan een crash dieet te beginnen.

De voedingsstoffen die ons immuunsysteem goed laten werken zijn vitamine A, B6, Foliumzuur (B11), B12, C en D en de mineralen ijzer, koper, selenium en zink. Focus op je voeding en probeer gevarieerd te eten met groenten en fruit, noten en zaden, volkoren producten, zuivel of sojaproducten, vlees, vis of plantaardige eiwitten zoals peulvruchten.

Zonlicht is de belangrijkste bron van vitamine D. In de herfst en wintermaanden is het daarom raadzaam om dagelijks een supplement in te nemen met 10mcg vitamine D. Ik geloof dat er heel veel mensen zijn die weinig naar buiten komen. Vooral voor jullie is het erg belangrijk om dagelijks een supplement in te nemen met vitamine D.

Gezonde darmen spelen ook een rol in ons immuunsysteem. Eet vezelrijke plantaardige voedingsmiddelen zoals groenten en fruit, volkoren granen, noten, zaden, bonen en linzen. En onze bacteriën in de darmen vinden gefermenteerde producten erg fijn. Gefermenteerde voedingsmiddelen zoals yoghurt is dus erg nuttig voor een gezonde darmflora. Yoghurt is makkelijk te verteren dus we hebben geen last van een opgeblazen gevoel.

Met bovenstaande tips kom je al een heel eind om je immuunsysteem te verbeteren. Het is goed voor je gezondheid en dat is het belangrijkste.

Liefs,

Simone

Geef een antwoord