Retourneren

 

Spijt van je aankoop? Dat kan gebeuren. Natuurlijk kun je bij Fit ben jij ruilen of retourneren.
Als je een product koopt, krijg je 14 dagen bedenktijd. Ben je niet tevreden, dan kun je de artikelen vanaf een dag na ontvangst aanmelden bij ons via de klantenservice.
Ruilen kan helaas niet. Je zult een nieuwe bestelling moeten plaatsen.

Retour melden

Zelf retourneren via pakketdienst (zelf laten frankeren)
Je kunt een retourmelding doen door een e-mail te sturen naar info@fitbenjij.nl

Vermeld uw ordernummer in de mail. U krijgt van ons z.s.m. een antwoord terug. 

Retour sturen:

  • Verpak het artikel stevig in de originele verpakking (indien mogelijk).
  • Verpak het artikel in een stevige omdoos.
  • Lever het pakket in bij een PostNL of DHL pakketpunt. De verzendkosten zijn voor eigen rekening.
  • Vraag om een bewijs van afgifte en bewaar deze goed. Wij zijn niet aansprakelijk voor beschadigingen of zoekgeraakte retourartikelen.
  • Na ontvangst van het artikel wordt beoordeeld of het aan de retourvoorwaarden voldoet. Is dat het geval, dan gaan we ons best doen om binnen 5 werkdagen het volledige bedrag terug te storen. Soms lukt dit niet, maar je kunt ervan uitgaan dat je uiterlijk 14 dagen na je retourmelding het geld terug hebt.
  • Nadat je hebt aangegeven je artikel te willen retourneren, moet je het binnen 14 dagen versturen.
  • Artikelen die voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn, kun je niet retourneren of ruilen als je spijt hebt van je aankoop. Dit kan wel als je er een klacht over hebt en je aanspraak wilt maken op de garantie.
  • Voor volledige terugbetaling, moeten de artikelen ongebruikt, onbeschadigd, in de originele staat en (indien redelijkerwijs mogelijk) in de originele verpakking zijn voor retourzending. Eventuele waardevermindering van het product door bijvoorbeeld schade, kunnen wij bij je in rekening brengen.
  • Als je al je artikelen uit je bestelling retourneert, krijg je ook de bezorgkosten terug, de kosten voor retourzendingen zijn voor eigen rekening.

Ook belangrijk

– Artikelen die in elkaar zijn gezet, kunnen we alleen retour nemen als het artikel weer uit elkaar is gehaald. Alle materialen en onderdelen moeten compleet aangeleverd worden in (voor zover mogelijk) de originele verpakkingen. Zorg dat de artikelen goed zijn beschermd tegen eventuele transportschade. We kunnen een deel van de aankoopsom inhouden als de geretourneerde artikelen minder waard zijn geworden en dus ook niet meer voor de originele prijs verkocht kunnen worden.

– Alle artikelen worden met de grootst mogelijke zorg verpakt voor transport. Helaas kan een artikel toch beschadigd raken tijdens transport. Controleer daarom je aankoop goed direct na bezorging. Is een artikel beschadigd bij bezorging? Laat de bezorger een (elektronische) aantekening op de bon maken voordat je voor ontvangst tekent. Lees verder voor de retourmelding of ruilen van artikelen beschadigd bij bezorging. Als een artikel niet naar behoren werkt of kapot gaat, kom dan naar onze winkel om het op te laten lossen. Ben je er niet zeker van of het defect onder de garantie valt, neem dan eerst contact op met onze klantenservice.

– Als we de geretourneerde artikelen hebben ontvangen of je kunt aantonen dat de artikelen zijn geretourneerd, dan betalen we je zo snel mogelijk terug.

Status van mijn terugbetaling?

De status van je terugbetaling kun je terugvinden in je account, bij de bestelling.

Terugbetaling

We betalen je terug met een overboeking op je bankrekening. Normale verwerkingstijd overboekingen is 5-14 dagen, uitzonderingen daargelaten.
De termijn van 5-14 dagen gaat in op de dag dat je we je retourzending hebben mogen ontvangen. Annuleer je een complete bestelling op tijd? Dan ontvang je ook de betaalde verzendkosten terug. De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening.

Geen terugbetaling ontvangen?

Het verschilt per bank hoe lang het duurt voordat de terugbetaling op je rekening staat. We betalen binnen 5 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 14 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op met de klantenservice.